10 May, 2018

Planifica el projecte de la teua assignatura amb Visual Thinking

Asunción Pérez Pascual

José Marín-Roig Ramón

És Professora Titular d'Universitat del Departament d'Enginyeria Electrònica de la UPV des de 1997, Enginyera de Telecomunicació i Doctora en Enginyeria Electrònica per la UPV.

Actualment imparteix docència en el Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge, Grau en Tecnologies Interactives i en el Màster Universitari d'Enginyeria de Sistemes Electrònics de la UPV. Des del punt de vista investigador, treballa amb el Grup d'Integració de Sistemes Electrònics Digitals adscrit a l'Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia de la UPV i col·labora amb el Wireless Communication Group de la Universitat de Southampton (U.K.).

És Professor Doctor Titular d'Escola Universitària en el Departament de Ingeniería Electrónica de la UPV des de 2002. Ha impartit docència en una desena d'assignatures, entre elles Teoría de Circuits, Electrónica Aplicada a l'Àudio i Creación d'empreses del Grau en Ingeniería de Telecomunicación So i Imatge de la EPS de Gandia.

Ideélogo i promotor del Grau en Tecnologías Interactives, que la UPV engega en el año 2017 en el seu Campus de Gandia, pioner de España tant pels seus continguts com per la seua orientació a projectes i la seua vocació empresarial. La seua pasió per la divulgació de la ciència, la innovació i la cultura de l'emprenedoria han fet a José Marín-Roig col·laborador de diferents mitjans de comunicació.

DESCRIPCIÓ DE LA SESSIÓ:

S'aniran introduint els cinc conceptes clau per a desenvolupar una assignatura que use metodologia d'aprenentatge basat en projectes. Després de cada concepte els assistents al taller ho aplicaran al cas concret de la seua assignatura utilitzant eines de Visual Thinking. En finalitzar la sessió els assistents al taller obtindran un mapa visual amb la planificació i conceptes clau per a l'engegada de la seua assignatura.


OBJECTIUS:

  • Conèixer les fases de desenvolupament d'un projecte: concepció, disseny, implementació i operació.
  • Conèixer les dinàmiques de treball en equip, generació d'idees, vigilància tecnològica etc. necessàries per a la implementació d'un projecte en l'aula.
  • Planificar una assignatura utilitzant metodologia d'aprenentatge basat en projectes (PBL).
  • Avaluar amb diferents mètodes el treball dels alumnes en l'assignatura.

CONTINGUTS:

  • Metodologia PBL basada en la filosofia CDIO.
  • Fases per al desenvolupament d'un projecte en l'aula.
  • Marc de treball per al desenvolupament del projecte (Scrum i eines tecnològiques).
  • Interacció del projecte amb l'entorn professional.
  • Avaluació.
  • Conclusions