PER QUÈ ELS MEUS ALUMNES NO M’ENTENEN?
Quantes vegades ens hem sentit frustrats com a professors perquè any rere any percebem que els nostres estudiants no acaben d’adquirir, d’una manera profunda, els conceptes essencials de la nostra disciplina? Segurament tots nosaltres ens hem sentit d’aquesta forma en algun moment. Obtenim una bona valoració dels nostres estudiants, som experts en la nostra disciplina, però, hi ha alguna cosa que falla.
En aquest taller no us presentarem un mètode màgic per a superar aquests problemes, però us donarem pistes per a caracteritzar els problemes que s’estan produint en la teua classe, i us presentarem la nostra experiència, que va suposar un canvi en la manera d’enfrontar-nos a la nostra docència.
LORENA ATARÉS
Lorena Atarés Horta és doctora en Ciència i Tecnologia d’Aliments per la Universitat Politècnica de València en 2006. Actualment és Catedràtica del Departament de Ciència i Tecnologia d’Aliments adscrit a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi natural de la mateixa universitat. La seua àrea d’investigació inclou el desenvolupament de materials biodegradables i biobasados per a l’envasament actiu d’aliments. També realitza investigació educativa centrada en la comprensió de conceptes llindar.
Mª JOSÉ CANET
Mª José Canet Subiela és enginyera de telecomunicació, doctorada en enginyeria electrònica per la Universitat Politècnica de València en 2006. Actualment és professora Titular en el Departament d’enginyeria electrònica de la Universitat Politècnica de València. La seua àrea d’investigació inclou el disseny de sistemes basats en FPGA, aritmètica computacional, processament de senyals VLSI, comunicacions digitals i investigació educativa en enginyeria, centrada en l’estudi de conceptes llindars.
ASUN PÉREZ
Asun Pérez Pascual és enginyera de telecomunicació, doctorada en enginyeria de telecomunicacions per la Universitat Politècnica de València. Des de 2002, és Professora Titular en el Departament d’enginyeria electrònica de la Universitat Politècnica de València. La seua àrea d’investigació inclou el disseny de sistemes basats en FPGA, aritmètica computacional, processament de senyals VLSI i comunicacions digitals. Actualment està iniciant-se en la investigació educativa, centrada en l’estudi de conceptes llindars en la seua disciplina (enginyeria electrònica).
MACARENA TRUJILLO
Macarena Trujillo Guillén és doctora en Matemàtiques per la Universitat Politècnica de València. Actualment és catedràtica en el Departament de Matemàtica Aplicada impartint docència a l’Escola d’Arquitectura i en el Màster d’Investigació Matemàtica. La seua àrea d’investigació està vinculada a l’Enginyeria Biomèdica desenvolupant models matemàtics i experimentals per al calfament de teixits biològics utilitzant diferents fonts d’energia i amb una fi terapèutica concreta com la destrucció de tumors cancerígens. També realitza investigació educativa centrada en problemes de comprensió. I addicionalment treballs de divulgació tractant d’acostar les Matemàtiques a un públic general.