Un any més ens complau informar-vos que el XII Congrés d’Innovació Educativa i Docència en Xarxa INRED 2026 se celebrarà els dies 9 i 10 de juliol a València.
En un moment en el qual totes les institucions es troben en un procés de transformació vertiginosa, la innovació educativa és la clau per a transformar els processos d’ensenyament i aprenentatge i adaptar-nos als nous reptes. La pròpia LOSU planteja que la innovació docent és un mitjà per a millorar la qualitat de l’educació superior i la capacitat de adaptar-nos als nous escenaris formatius, així com una estratègia per al desenvolupament professional docent.
En aquesta nova edició del Congrés INRED 2026, reflexionarem sobre com transitar d’una innovació basada en l’experiència, amb un nivell incipient de fonamentació empírica, a una innovació amb un enfocament acadèmic. Un enfocament que no sols se sustente en l’experimentació i l’anàlisi sistemàtica de la docència i els seus efectes en l’aprenentatge, sinó que també genere evidència comunicable i subjecta a revisió crítica per la comunitat acadèmica. Així mateix, explorarem els nous desafiaments que aquest model planteja, tant des d’una perspectiva tècnica com ètica.
Innovació Educativa i Docència en Xarxa són les àrees del nostre congrés, àrees que en aquests temps han adquirit major rellevància si cap, com a recursos d’ajuda, en l’ensenyament per al docent i en l’aprenentatge per a l’estudiant. D’aquesta manera, les propostes de treball giraran al voltant de:
Es busquen innovacions que treballen activitats d’alt impacte educatiu (reptes, problemes, jocs, casos, projectes, simulacions…) amb la finalitat de potenciar l’aprenentatge actiu de l’estudiantat.
Una de les finalitats més importants de l’avaluació és ajudar a aprendre a l’alumnat condicionant un estudi intel·ligent, corregint errors a temps i mantenint l’esforç de els/as estudiants al llarg del curs. Des d’aquesta perspectiva, pren rellevància les propostes d’avaluació formativa, autèntica, participativa i compartida, el principal objectiu de la qual és afavorir la implicació de els/as estudiants en el seu propi procés d’aprenentatge i facilitar el seu aprenentatge.
Aquest track recull experiències que utilitzen la intel·ligència artificial i altres tecnologies digitals punt en la implementació d’eines per a la personalització de l’aprenentatge, la creació de continguts educatius interactius, la retroalimentació intel·ligent i qualsevol altre ús que permeta una millora en l’aprenentatge de els/as estudiants.
S’accepten en aquest àmbit experiències que fomenten valors internacionals i interculturals entre estudiants universitaris, que es comprometen amb la sostenibilitat, que plantegen activitats de cooperació entre universitat, empresa i sector públic.
Us convidem a participar en aquest esdeveniment per a poder construir junts un futur millor per a l’Educació Superior.
Cordialment.
Comité Executiu INRED 2026
Continuem treballant a concretar els detalls del programa. Torna prompte per a comprovar les noves incorporacions al programa de INRED
Stay Tuned for Something Super Amazing!