INRED 2025
XI CONGRÉS D'INNOVACIÓ EDUCATIVA I DOCÈNCIA EN XARXA
17 i 18 de Juliol, 2025 · València
Un any més ens complau informar-vos que l’XI Congrés d’Innovació Educativa i Docència en Xarxa INRED 2025 se celebrarà els dies 17 i 18 de juliol a València.
En un moment en el qual totes les institucions es troben en un procés de transformació vertiginosa, la innovació educativa és la clau per a transformar els processos d’ensenyament i aprenentatge i adaptar-se als nous reptes. La pròpia LOSU planteja que la innovació docent és un mitjà per a millorar la qualitat de l’educació superior i la capacitat d’daptar-se als nous escenaris formatius, així com una estratègia per al desenvolupament professional docent.
Des de fa temps les universitats promouen la participació del professorat en projectes d’innovació i s’ha avançat molt en la manera en què es plantegen i desenvolupen. No obstant això, cada vegada és més crucial aconseguir propostes d’innovació més rigoroses i focalitzades en els grans reptes educatius que tenim per davant.
Aquest enfocament ens remet al concepte de scholarship o enfocament acadèmic de la docència (Boyer, 1999), una perspectiva que s’ha consolidat en l’educació superior i que permet “valorar l’ensenyament al nivell de la investigació disciplinar.”
Darrere de la idea de scholarship s’amaga una manera d’innovar basat en:
1. El procés sistemàtic d’anàlisi de l’ensenyament i els seus efectes en l’aprenentatge de l’estudiantat.
2. La comunicació dels coneixements sobre ensenyament i aprenentatge produïts en entorns acadèmics (congressos i revistes científiques).
3. El sotmetre a crítica dels iguals en les comunitats acadèmiques corresponents el coneixement produït a fi de ser validat o relegat.
En aquesta nova edició del Congrés INRED 2025, reflexionarem sobre com transitar d’una innovació basada en l’experiència, amb un nivell incipient de fonamentació empírica, a una innovació amb un enfocament acadèmic. Un enfocament que no sols se sustente en l’experimentació i l’anàlisi sistemàtica de la docència i els seus efectes en l’aprenentatge, sinó que també genere evidència comunicable i subjecta a revisió crítica per la comunitat acadèmica. Així mateix, explorarem els nous desafiaments que aquest model planteja, tant des d’una perspectiva tècnica com ètica.
Innovació Educativa i Docència en Xarxa són les àrees del nostre congrés, àrees que en aquests temps han adquirit major rellevància si cap, com a recursos d’ajuda, en l’ensenyament per al docent i en l’aprenentatge per a l’estudiant. D’aquesta manera, les propostes de treball giraran entorn de:
Es busquen innovacions que treballen activitats d’alt impacte educatiu (reptes, problemes, jocs, casos, projectes, simulacions…) amb la finalitat de potenciar l’aprenentatge actiu de l’estudiantat.
Una de les finalitats més importants de l’avaluació és ajudar a aprendre a l’alumnat condicionant un estudi intel·ligent, corregint errors a temps i mantenint l’esforç de els/as estudiants al llarg del curs. Des d’aquesta perspectiva, pren rellevància les propostes d’avaluació formativa, autèntica, participativa i compartida, el principal objectiu de la qual és afavorir la implicació de els/as estudiants en el seu propi procés d’aprenentatge i facilitar el seu aprenentatge.
Aquest track recull experiències que utilitzen la intel·ligència artificial i altres tecnologies digitals tant en la implementació d’eines per a la personalització de l’aprenentatge, la creació de continguts educatius interactius, la retroalimentació intel·ligent i qualsevol altre ús que permeta una millora en l’aprenentatge de els/as estudiants.
S’accepten en aquest àmbit experiències que fomenten valors internacionals i interculturals entre estudiants universitaris, que es comprometen amb la sostenibilitat, que plantegen activitats de cooperació entre universitat, empresa i sector públic.
Busquem propostes que hagen treballat/investigat sobre problemes d’aprenentatge d’una disciplina en les condicions reals de l’aula i sobre com afrontar-los per part de l’ensenyament.
Us convidem a participar en aquest esdeveniment per a poder construir junts un futur millor per a l’Educació Superior.
Cordialment.
Comité Executiu INRED 2025
Consulta la normativa, descàrrega les plantilles i realitza el teu enviament a continuació…
I ara què fem amb la IA?: Usos, reptes i redissenye pedagògic en la universitat
Macarena Trujillo / Lorena Atarés / Mª José Canet / María Sancho / María Asunción Pérez / Ángela Carabal /Amaparo Fernández March
Universitat Politècnica de València
GPS Docent: on estic i on vaig
Julien Maheut / Juan A. Marín / María Alfonso (UPV)
Rosella Rasso (Scuola Superiore Sant’Anna, Pisa)
Rafael Toledo (Universidad Politécnica de Cartagena)
Tancar les bretxes en l’atracció i retenció de talent per als estudiants STEAM: el paper de les aliances d’universitats europees
Implementant TikTok en la docència universitària. El potencial del vídeo curt en el procés d’ensenyament-aprenentatge
Només s’atendran sol·licituds de cancel·lació si es reben abans del 25 de juny de 2025. Hi ha una taxa de 10€ per despeses de gestió que no es retornarà en cap cas.
Camino de Vera s/n,
46022 – València
España
+ 34 963.877.007
ext. 78404
ext. 78944