Quan

17 i 18 de Juliol · 2025

On

València (Espanya)

Organitza

Universitat Politècnica de València

LA INNOVACIÓ EDUCATIVA SE CITA A VALÈNCIA AL JULIOL DE 2025


Un any més ens complau informar-vos que l’XI Congrés d’Innovació Educativa i Docència en Xarxa INRED 2025 se celebrarà els dies 17 i 18 de juliol a València.

En un moment en el qual totes les institucions es troben en un procés de transformació vertiginosa, la innovació educativa és la clau per a transformar els processos d’ensenyament i aprenentatge i adaptar-se als nous reptes. La pròpia LOSU planteja que la innovació docent és un mitjà per a millorar la qualitat de l’educació superior i la capacitat d’daptar-se als nous escenaris formatius, així com una estratègia per al desenvolupament professional docent.

Des de fa temps les universitats promouen la participació del professorat en projectes d’innovació i s’ha avançat molt en la manera en què es plantegen i desenvolupen. No obstant això, cada vegada és més crucial aconseguir propostes d’innovació més rigoroses i focalitzades en els grans reptes educatius que tenim per davant.

Aquest enfocament ens remet al concepte de scholarship o enfocament acadèmic de la docència (Boyer, 1999), una perspectiva que s’ha consolidat en l’educació superior i que permet “valorar l’ensenyament al nivell de la investigació disciplinar.”

Darrere de la idea de scholarship s’amaga una manera d’innovar basat en:

1. El procés sistemàtic d’anàlisi de l’ensenyament i els seus efectes en l’aprenentatge de l’estudiantat.

2. La comunicació dels coneixements sobre ensenyament i aprenentatge produïts en entorns acadèmics (congressos i revistes científiques).

3. El sotmetre a crítica dels iguals en les comunitats acadèmiques corresponents el coneixement produït a fi de ser validat o relegat.

En aquesta nova edició del Congrés INRED 2025, reflexionarem sobre com transitar d’una innovació basada en l’experiència, amb un nivell incipient de fonamentació empírica, a una innovació amb un enfocament acadèmic. Un enfocament que no sols se sustente en l’experimentació i l’anàlisi sistemàtica de la docència i els seus efectes en l’aprenentatge, sinó que també genere evidència comunicable i subjecta a revisió crítica per la comunitat acadèmica. Així mateix, explorarem els nous desafiaments que aquest model planteja, tant des d’una perspectiva tècnica com ètica.

Innovació Educativa i Docència en Xarxa són les àrees del nostre congrés, àrees que en aquests temps han adquirit major rellevància si cap, com a recursos d’ajuda, en l’ensenyament per al docent i en l’aprenentatge per a l’estudiant. D’aquesta manera, les propostes de treball giraran entorn de:

Es busquen innovacions que treballen activitats d’alt impacte educatiu (reptes, problemes, jocs, casos, projectes, simulacions…) amb la finalitat de potenciar l’aprenentatge actiu de l’estudiantat.

Una de les finalitats més importants de l’avaluació és ajudar a aprendre a l’alumnat condicionant un estudi intel·ligent, corregint errors a temps i mantenint l’esforç de els/as estudiants al llarg del curs. Des d’aquesta perspectiva, pren rellevància les propostes d’avaluació formativa, autèntica, participativa i compartida, el principal objectiu de la qual és afavorir la implicació de els/as estudiants en el seu propi procés d’aprenentatge i facilitar el seu aprenentatge.

Aquest track recull experiències que utilitzen la intel·ligència artificial i altres tecnologies digitals tant en la implementació d’eines per a la personalització de l’aprenentatge, la creació de continguts educatius interactius, la retroalimentació intel·ligent i qualsevol altre ús que permeta una millora en l’aprenentatge de els/as estudiants.

S’accepten en aquest àmbit experiències que fomenten valors internacionals i interculturals entre estudiants universitaris, que es comprometen amb la sostenibilitat, que plantegen activitats de cooperació entre universitat, empresa i sector públic.

Busquem propostes que hagen treballat/investigat sobre problemes d’aprenentatge d’una disciplina en les condicions reals de l’aula i sobre com afrontar-los per part de l’ensenyament.

Us convidem a participar en aquest esdeveniment per a poder construir junts un futur millor per a l’Educació Superior.

Cordialment.

Comité Executiu INRED 2025

Call for papers

Consulta la normativa, descàrrega les plantilles i realitza el teu enviament a continuació…

Normativa IMPORTANT  a tindre en compte

Per a la revisió i acceptació dels treballs és necessari enviar la COMUNICACIÓ COMPLETA, seguint les normes de publicació i la plantilla proposada, en format .docx (o si utilitza la plantilla LaTeX en .pdf ). Les comunicacions hauran de tindre una extensió mínima de 5 pàgines i màxima de 15.

L’idioma oficial del congrés és l’espanyol, no obstant això, excepcionalment s’acceptaran treballs en anglés.

El comité organitzador decidirà, ateses les recomanacions del comité científic i a l’organització del programa del congrés, quines comunicacions es realitzaran en format oral i quin en format pòster, comunicant-li-ho a els/les autors/as amb suficient antelació.

L’acceptació dels treballs pot comportar propostes de millora que hauran de ser tingudes compte per a la seua presentació i acceptació final.

La inscripció donarà dret a la defensa d’un màxim de dos treballs.

El títol i autors/as del treball finalment publicat haurà de coincidir amb l’inicialment presentat i acceptat.

La data límit d’enviament de treballs serà el 10 d’abril de 2025.

Els enviaments hauran de realitzar-se mitjançant la plataforma a la qual s’accedeix prement el següent botó de «ENVIAR PAPER». Ha de  realitzar l’enviament seguint les instruccions d’enviament que pot obtindre en el botó «INSTRUCCIONS D’ENVIAMENT» que es troba més a baix. Serà necessari incloure la informació completa de tots/as els/les autors/as participants (nom i cognoms, filiació i correu electrònic), per a poder acceptar la comunicació.

Com a orientació es pot consultar la Rúbrica d’avaluació utilitzada per els/les revisors/as a l’hora de valorar els treballs.

Totes les comunicacions acceptades, independentment del format de la seua presentació (oral o pòster) seran publicades en les Actes de Congrés (sempre que es realitze la defensa del treball), per això és obligatori que les contribucions siguen originals, havent de presentar experiències pràctiques i evidències empíriques. Els treballs que hagen sigut acceptats i remesos dins del termini i en la forma escaient correctes, seran publicats per la Universitat Politècnica de València amb l’identificador pertinent.

Per a presentar una comunicació es prega seguir alguna de les plantilles facilitades a continuació

Plantilla MS Word

[Si en punxar sobre la icona no es descarrega la plantilla, prem el botó dret del ratolí sobre la icona i selecciona “Guardar enllaç com…” en el menú emergent que t’ofereix el navegador]

Plantilla LateX

Accedeix online:

https://www.overleaf.com/

Data límit per a l’enviament de treballs: 10/04/2025

Notificació de l’acceptació o rebuig de les comunicacions: 27/05/2025

Inscripció de l’autor: Una vegada acceptada una comunicació, perquè aquesta siga presentada en el Congrés, és imprescindible que almenys un dels autors estiga inscrit en el congrés abans del 08/07/2025

Dates a recordar / Apunta-les en la teua agenda

Call for papers
3 Març 2025 - 10 Abril 2025
Accedeix a tota la informació, normativa, plantilla i dates clau en Call for papers.
Límit recepció de treballs
10 Abril 2025
Pots enviar els teus treballs a INRED 2025 fins al 10 d'abril de 2025.
Comunicació d'acceptació de treballs
27 Maig 2025
El 27 de maig es notificarà als autors l'acceptació o rebuig de les seues propostes.
Obertura període d'inscripció
28 Maig 2025 - 8 Juliol 2025
A partir del 28 de maig s'obrirà la inscripció al congrés fins al 8 de juliol de 2025.
CONGRÉS INRED 2025 @ Universitat Politècnica de València
17 i 18 Juliol 2025
Els dies 17 i 18 de Juliol se celebrarà el CONGRÉS INRED 2025.

Inscripció / La inscripció s'obrirà el pròxim dia 28 de maig de 2025

  • Les contribucions sol es publicaran en les actes del congrés si almenys un/a d’els/les autors/as de cada treball acceptat s’inscriu en el congrés.
  • Una inscripció pot cobrir un màxim de 2 treballs.
  • És necessària la inscripció per a assistir al congrés, encara que no es desitge presentar cap comunicació.
  • Per a seleccionar mena d’inscripció per a ESTUDIANTS NO UPV haurà d’acreditar la seua matrícula vigent en el curs actual en estudis de grau, màster o doctorat oficials.

General

150

Admissió a les conferències, comunicacions i sessions pràctiques
Documentació i material del congrés
Coffee breaks
Certificacions corresponents

Alumnos/as y comunidad UPV

75

Admissió a les conferències, comunicacions i sessions pràctiques
Documentació i material del congrés
Coffee breaks
Certificacions corresponents

Devolucions i cancel·lacions:


Només s’atendran sol·licituds de cancel·lació si es reben abans del 25 de juny de 2025. Hi ha una taxa de 10€ per despeses de gestió que no es retornarà en cap cas.

Contacta'ns / Pots enviar-nos qualsevol pregunta mitjançant aquest formulari

    ORGANITZA:


    Camino de Vera s/n,
    46022 – València
    España

    + 34 963.877.007
    ext. 78404
    ext. 78944